BIZNESPLAN, czyli zaplanuj swój interes
Obecnie niemal z pewnością, poza instytucjami lombardowymi, nie znajdziesz instytucji finansowej, która nie zażąda od Ciebie biznesplanu. Niektóre instytucje mają własne do tego formularze lub programy komputerowe, ale w paru słowach niżej postaramy się przybliżyć Tobie charakterystyczne cechy biznesplanu i główne jego elementy budowy. Treść wstępna, opisowa zależna jest oczywiście w dużym stopniu od charakteru planowanego przedsięwzięcia. Warto jednak - podobnie jak czyniliśmy to w stosunku do CV - zwrócić uwagę na najbardziej typowe elementy biznesplanu. A zatem musi on zawierać wszystko to, co będzie identyfikować aplikanta i cel przedsięwzięcia. Będzie to więc z pewnością: nazwa przedsiębiorstwa, dane (tele)adresowe, dane o właścicielach; misja i cel projektu; rodzaj działalności i forma prawna; terytorium działania; opis i cechy produktu (usługi) – z uwzględnieniem jego atrybutów marketingowych czy stopnia innowacyjności; analiza rynku – opis rynku produktu lub usługi; spodziewani klienci, przegląd konkurencji; organizacja sprzedaży lub dystrybucji; przewidywana strategia marketingowa, formy i zakres wykorzystania reklamy, rodzaj kampanii reklamowej, itp.; analiza finansowa – spodziewane przychody, spodziewane koszty, prognoza ( krok po kroku) spłaty (ewentualnego)kredytu;
ANALIZA SWOT
- to skrót powstały z pierwszych liter angielskich słów:
· Strenghts ( mocne strony, źródła siły)
· Weakness( słabe strony)
· Opportunities ( szanse)
· Threats (zagrożenia)
A zatem, jak usiłowaliśmy to przedstawić na powyższym diagramie, jest to pogrupowanie posiadanych informacji o zasadniczej strategicznej wartości w czterodzielną macierz, którą znawcy przedmiotu dzielą na dwie grupy . Jeden podział, to rozdzielenie wiadomości na dobre i złe; czyli na pozytywy i negatywy, inny podział, to pogrupowanie informacji na miejsce ich występowania, czyli na zewnętrzne i wewnętrzne.
Metoda SWOT sprowadza się zatem do analizy mocnych i słabych stron, szans oraz zagrożeń związanych z podejmowanym działaniem. Metoda ta jest wielce użyteczna dla każdej inicjatywy czy firmy bez względu na rodzaj lub wielkość działania bądź przedsiębiorstwa .
- Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać
- Zgłoś nadużycie
Ostatnio
9 lata 8 tygodnie temu
10 lata 1 dzień temu
10 lata 1 tydzień temu
10 lata 4 tygodnie temu
10 lata 29 tygodnie temu
10 lata 49 tygodnie temu
11 lata 4 tygodnie temu
11 lata 5 tygodnie temu
11 lata 5 tygodnie temu
11 lata 7 tygodnie temu